lördag 1 mars 2014

Tack-kort

I onsdags så tackade vi av en kollega på jobbet. Hon vet att jag gör kort ibland, och jag gissade att hon var sugen på att få ett eget handgjort kort.... så jag knåpade ihop ett. :)


Jag gör inte kort så ofta, men när jag har en anledning och jag vet att det kommer bli uppskattat så är det roligt.

Först skapade jag med färg på ett vitt cardstock. Målade rosa cirklar med Deco arts akrylfärg för hand. Dessa täckte jag sen med ett tunt lager gesso, för att dämpa lite. Sen tog jag fram två olika cirkelmasker, distress ink pad i färgerna Broken China och Spiced Marmalade och min distress ink tool och skapade fler cirklar. :) Jag kan knappt vänta på att Rangers nya runda mini-distress ink tool kommer hit... det känns som att den kommer att göra det mkt lättare att färga in masker med, utan risk för att man får med en kant.

Sen skar jag ut två rektanglar av den vita "cirklade" cardstocken och fäste dem på en kortbas av rosa/lila-cardstock. Att jobba så här ger ett lite lugnare intryck än om jag skulle använda den målade cardstocken som kortbas, men jag får ändå med mixed media-känslan.

För att "skita ner" kortet lite så stämplade jag slarvigt på några ställen med en stämpel från Kaiser Kraft och en teal Staz on dyna.

Jag dekorerade med en söt liten bukett av Cherry Blooms, några bokstäver från Studio Calico, bling och en privat stämpel. Gillar att skapa små kluster av dekorationer i lager-på-lager. :)

Kollegan blev väldigt glad. :) Hoppas ni får en härlig lördag.

Idag firar jag min guddotters 1-årsdag, så för mig blir det blir full fart hela dagen!  :)

Inga kommentarer: