lördag 8 mars 2014

Me today

Hej allihopa! Allt bra med er? :)


Idag tänkte jag visa er en layout där jag inspirerats av både PL och ATC.


PL är ju Projcet Life och ATC är Artist Trading Cards - en slags kort man skapar i en viss storlek, skapar en serie liknande och byter dem med andra scrappare.

Som här tex har jag jobbat med WOW embossing-pulver Flourecent Orange Regular och en av Prima/Finnabair stämpel Vintage Vanity - Fence. Stämplade lite oplanerat över pappret, och lät det bli som det blev när jag hällde på embossingpulvret. 


På denna layout har jag skapat med papper från My Minds Eye i serien Cut & Paste. Det är en riktigt härlig färgglad serie, med både aktiva mönstrade framsidor och lugnare baksidor. Det finns något att välja på för alla.

På det här kortet har jag klistrat dit ett ord från Jillibean Soup och små söta trähjärtan från Studio Calico.


Det här är nog min första selfie, precis innan träning. Ordet selfie är något som smyget sig in i mitt vokabulär under hösten... skumt egentligen hur vissa sådana "mode-ord" kan få sådan genom slagskraft. :) Måste även tilläggga att jag är rätt så nöjd med min förvandling. :)

Jag vill även dekorera fotot lite, men inte för mkt, så jag klistrade dit några mini-spillbitar, lite bling,  och en kork-stjärna från Studio Calico.


Här har ni en lite mer arbetad ruta. Jag började med att stämpla med en Prima washi tape-stämpel och Wow embossingpulver Flourecent Blue regular. Värmde det med embossingfönen och sen satte jag ditt en dollie, ett kork-utropstecken och lite rhinestones. Och en röd Prima washi tape-stämpel över. Cute! :)

Sen doodlade jag även "stygn" runt kanten på alla kort.  


Syns det att jag älskar prickar/cirklar? :)

På även denna blev det embossingpulver (WOW - Pink Sherbert Glitter) och Prima/Finnabair - stämpel (Vintage Vanity-Triangles) i botten. Ibland fastnar jag verkligen för en mixed media-teknik åt gången. ;)

Jag klistarde även dit två blommor i varandra och ett stickers-ord från jilliebean soup. Sen doodlade jag lite runt kanten och alla dekorationer.


Och så det sista kortet - Polaroid-ramar från Studio Calico, tygstickers, hockeytejp, Prima Washi tape stämpel. Kul! :)

Sådan här layouter vill jag göra fler av... ska då försöka stå utanför ATC-delen i scapbooking, även om det var väldigt roligt att skapa på en lite mindre yta.  


Sen var jag ju bara tvungen att "skita ner" den lite... använde modeling paste över en favorit-TCW-mask.

Ha en bra dag! Nästa vecka syns vi i Annexet! :)




Snygg banner, eller hur?! :D



Inga kommentarer: