torsdag 20 mars 2014

LO 2, med rosa papper från American Craft

Tack alla ni som stannade till för att hälsa och prata en stund under eventet i helgen, det är alltid lika roligt att svara på frågor och träffa er alla. Jag hoppas att ni hade lika roligt som jag hade.

Förra veckan hade vi tema vecka då alla fick samma papper att skapa med, jag kunde inte bestämma mig för vilken färg jag ville jobba med så det blev 2 alternativ. Detta är den rosa varianten med papper ur serien Daydreamer från American Craft.


Eftersom detta var mitt alternativ nr 2 så har jag även blandat in ett mönstrat papper från Pink Paislee, Color Wash, i bakgrunden. Jag har förstärkt färgerna med hjälp av mister från Heidi Swapp, bla färgen Blush. Jag har också använt Blush till att stämpla med stämplar från Bo Bunny på detta papper.


Sen ligger det olika breda remsor och vimpel rader från American Craft mönster papperna. Också här har jag förstärkt färgerna med olika mister. På det prickiga papperet har jag stämplat med ihop knöglade skoskydd i blå plast, ni vet de där man sätter på sig i dåligt väder. Dessa har jag doppat i mist färg och stämplat dit i olika lager. Först den ljusaste nyansen sedan mörkare efter hand. Det är viktigt att de torkar mellan lagren om man inte vill att de blandas med varandra.


Fotona har dubbla inramningar och jag har dekorerat med pilar i chipboard från Studio Calico. Bokstäverna kommer från Jillibean Soup och de fyrkantiga blingstens raderna kommer från Prima. Vind snurror och tillhörande brads kommer från Basic Grey, känner du inte igen dessa i förpackningen så bli inte förvånad, jag har målat om dem i mer passande färger på några ställen. Då har jag målat med Lumiere färg för att få dem även lite blänkande.

På kursen Dekorera 3 Lo jobbar vi bla med att anpassa dekorationerna så att de passar perfekt med det projektet du håller på med för att slutresultatet skall bli så bra som möjligt. Kom och prova, det är jätte kul och mycket användbart!


Du hittar all kursinfo här.

Happy Scrapping!


Inga kommentarer: