torsdag 10 november 2011

Echo Park och Echo Park...

Först ut en dubbel-LO på dottern där hon gör sin sommarläxa som var att berätta om något de har lärt sig och Kristin lärde sig att vara under vatten. Så jag tog en serie med kort från när hon hoppar ner i vattnet. Och när jag skulle scrappa dessa kort - vad passar inte bättre än Echo Parks Splash-serie? Jag gjorde det ganska stilrent med att ha vit cardstock i botten och så en STOOR fyrkant av mönstrat papper i botten (mini stripes) och sen har jag klippt till fotorna så att det ska bli symmetriskt på LOn. Och för att det skulle vara symmetriskt så klippte jag även ut lite från Journalings-pappret. Titeln kommer från Alpha stickers och från det arket hittar ni lite allt möjligt som jag har dekorerat. En del direkt på fotot, en del med 3d-kuddar för att få upp dem lite.
Andra sidan, i bakgrunden Diagonal Stripes och lite stickers från Alpha stickers.
Titta på ordet COOL! Här har jag fyllt på med en gul glitter penna som vi har hos Scrap-Perra, blev hur coolt som helst :)
Och i vänstra nedre hörnet ser ni de nya primas pearls som har den där annorlunda slipningen som de andra DT-tjejerna har berättat om. Kan säga att jag längtar till sommaren igen när jag tittar på den här bilden.

Och här har jag dokumenterat sonens första dag till skolan efter sommarlovet. Det är från serien Happy Days. I botten finns Scalloped och så har jag även använt lite Diamonds som jag har klippt för hand. Journaling från Journaling-pappret. Sen har jag öst på med stickers från Element stickers och bokstäver och siffror från Alpha stickers. Banden finns även hos Scrap-Perra och ska hitta upp i webshoppen.
Så hoppas att ni hittar något att göra med när det gäller Echo Park som har många härliga serier. Vi har även fått hem Times & Seasons men har inte hunnit få upp den i shoppen. Om av intresse så maila...

1 kommentar:

Mette sa...

Härliga layouter! :)