lördag 8 oktober 2011

Stafflikort - Glitz, Vintage Blue

Den här lördagen vill jag inspirera er med ett staffli-kort. Format 15x15, då det ger mest plats att dekorera.
Den nya serien från Glitz - Vintage Blue är papper som bara i sig, gav mig otrolig inspiration - allt flöt sedan per automatik :)



Här har jag använt mig av pappret Toile samt Blue Rose samt ett vanligt svart cardstock som bas. Chalkade kanter med Distress Ink Pads - Pumice Stone, som ger en lätt gråton.
Rosen i pappret har jag klippt ut och använt som dekorationer var för sig, vilket skapade en härlig effekt.



Prima blommor i tyg Prima Bristo Blooms är en annan ny favorit, finns även i flertalet andra nyanser, så dessa ser ni säkerligen lite mer av framöver.

Tim Holtz Word Keys med texten Life, lyfte även den upp detta lilla blomsterarrangemang av diverse småblommor.

Hittade även en annan liten charm bland gömmorna i form av ett lås, som jag fäste upp med Tim Holtz Charm Klips.



Hoppas att detta lilla kort inspirerat er med lite Vintage så här på höstkanten!

Ha en underbar lördag!

Kram Carina

Inga kommentarer: