lördag 29 oktober 2011

Angels are watching over you...

Denna gång har jag skapat en LO med Reprints nya Angels Collection - Angels Joy samt Watching over you. Papprena är dubbelsidiga och man får verkligen beslutsångest när man sätter igång och skapar!

Min underbara brorson fick pryda denna LO, ett fotografi som är redigerat i Photoshop, då endast hans blå iris är i färg och resterande i svartvitt. Kan man leva utan Photoshop??


De stora Embossade vingarna, har jag grundat med Adirondack Paint Dabber - Snow Cap, och sedan smetat Gesso för att få lite struktur... När jag kommit så långt var jag fortfarande inte helt nöjd... Då fann jag min Glimmer Glam - Chandelier, som har en kanonbra pärlemoeffekt, det gjorde pricket över i.


Sedan har jag gått lös totalt över LO´n med blommor i alla de former. Cherry Blooms i flertalet färger, Prima - Bristo Blooms - Starry Night, Prima Flower Melody White (blomma med kristall) samt fjärlien från samma, YouDou-blommor, samt lite olika rosor. Här kommer en kavalkad på dessa blomsterarr :)




Texten "Angels are watching you" är urklippt från pappret Watching over you, monterat på svart cardstock så att det kommer fram ordentligt. Detsamma är gjort med fotografiet!

Änglavingarna hade jag massor med ideer om men just denna fick pryda en LO. Måste inhandla några till så att jag får ner bild-idéerna ifrån mitt huvud. Kanske kommer upp här i bloggen vid ett senare tillfälle.

Hoppas att ni fått lite trevlig lördagskvälls-inspiration...

Önskar er en fortsatt trevlig lördag, så ses vi nästa vecka igen!

Kram Carina

Inga kommentarer: