söndag 23 oktober 2011

ett STORT grattis!

Häromveckan fyllde en vän 40 år och jag hade ett helt perfekt foto på henne.. Det är taget i somras och hon gör en mindre smickrande grimas.. Såna kort är kul att använda, speciellt i såna här syften.. Kortet är STORT. Jag vek helt sonika ett helt cardstock på mitten, så var det klart! Lite mönsterpapper för dekoration, jag har använt mig av två papper ur den härliga IndieBloom serien från Basic Grey. Det svarta, prickiga heter Street market och det rosa som jag använt som fotomatta heter Flamenco.

Jag lindade lite svartvit tråd över fotot och eftersom det inte hos alla är så populärt att fylla förtio så skrev jag istället: "Visst var det 29"...  Jag gjorde ett eget kuvert till detta kortet, men eftersom det passar på ena hållet i ett stort standadkuvert C4, så utgick jag från ett sånt..  Jag markerade lite hur högt det behövde vara. 

Jag klippte sidorna så långt det behövdes och klippte sedan av överdelen rakt av. Jag använde den gamla fliken till att rita en ny. Denna går ju sedan att klippa av med en mönstersax, eller så, för att få lite mer effekt.. 

Ha en härlig söndag! 

Inga kommentarer: