onsdag 16 maj 2012

Washitejp - lite "altrat"

Idag tänkte jag visa något superenkelt, helt apropå färg och dess tillbehör... Jag har inte haft nån bra och lättilllgänglig "förvaring" av mina penslar och palettknivar, så jag funderade lite och började sen med lite "alter light". Eftersom jag inte altrar så jätteofta så ville jag göra något enkelt och som ändå är tåligt.

Jag sparade helt enkelt två lite högre barnmatsburkar, en glasburk som det varit Dolmiosås i samt en konservburk. Jag rengjorde dom och tog bort etiketterna. Sen tog jag fram tre av mina absoluta favoriter bland washitejp, tre färgglada rullar från YouDo. På glasburkar har jag bara dragit tejpen runt burkarna, men på metallburken ville jag ha en scalloped kant. Så jag tänkte tipsa lite om hur man kan få såna fina kanter på washitejp, de går ju sedan att använda även på scrappade ting :)

Jag tog en bit spillbitspapper och satte washitejpen på, sätt den en liten bit från kanten så att du får mer av washitejpen kvar då du stansar. Sen tog jag en bårdstans och började stansa, se så fint det blir!


Närbild.... När man stansat kvar så drar man försiktigt bort washitejpen från pappret och fäster det sedan på sitt projekt. Superenkelt och jättefint!

Superfint!


Sen kom jag på att jag istället skulle sätta de nyinkomna Pitt Artist Brush Pens i denna burk. Det blev så fint och nu är pennorna oxå lättillgängliga. Förresten, så är de där pennorna helt underbara när man gör tavlor och mixed media. Jag har försökt stå emot, men det gick inte längre. Jag är FAST!

Hela samlingen med glasburkar och metallburk, alldeles perfekt. Två av glasburkarna innehåller penslar och den sista palettknivar.


De här palettknivarna är mina favoriter, de finns i butiken såklart. Så lätt att applicera gesso, modeling paste, akrylfärg eller annat....

Ha nu en underbar dag och kanske även du vill pimpa några glasburkar för lite bra förvaring :)

Material:
Washitejp: YouDo (maila Perra, de verkar inte ligga i webbutiken. Men de är ett måste i din tejpstash!!)
Verktyg: Palettknivar
Pennor: Faber Castell Pitt Artist Brush Pens
Övrigt: blandade burkar och en bårdstans*

*privat

Inga kommentarer: