onsdag 9 maj 2012

Oh, alla dessa färger!


Jag blir alldeles lycklig - och ruinerad ;-) - av alla dessa underbara färger och färgprodukter som poppar upp på marknaden. Men det är så roligt att leka och experimentera.

Idag tänkte jag slå ett slag för Rangers "Dylusions", en ny underbar sprayfärg. Vad skiljer denna från de andra misterna då?! Tja, denna är så färgstark och härlig, samt innehåller inget glitter. Så det är ett toppenbra komplement till andra mister man har.

Jag tog ett vitt cardstock och sprayade med turkos, rosa och gul mist. När det hela torkat så la jag en mask med prickar ovanpå och sprayade med vatten. Sakta ser man hur det bildas ett ljusare mönster där jag sprayat med vatten, då Dylusionsmisterna reagerar på vattnet. Fantastiskt roligt! Jag letade efter en textstämpel i mina privata gömmor, sprayade vatten på stämpeln och tryckte ovanpå det mistade. Du kan se att det lyser ljusare text på olika ställen på sidan.

När allt torkat så tog jag en zickzackmask och vit gesso, torkade med embossingfön och sen var det dags att köra på med en doily, ett spillbitspapper från en äldre Websters-serie, en tag från Pink Paislee osv. Jag har även stänk med en turkos Glimmer Glaze, en av mina absoluta favoritprodukter.



Den underbara canvasfjärilen kommer från Prima och jag har inkat den med två färger från de rykande färska distress ink padsen som finns i shoppen. Packen innehåller tre ljuvliga dynor, en lila, en gul och en turkos. Fantastiska färger som inte går att köpa separat! Ett måste i min samling i alla fall!


Här ser man tydligt "vattenmönstret" och även att det råkat droppa vatten från min mistflaska. Men det ger ett ruffigt och läckert utseende tycker jag, med de områdena som verkligen ser droppat ut.


Jag hoppas min färgglada lekfulla sida inspirerar!

Ha en underbar onsdag, så ses vi snart igen!
/Helene - webmosterhelene

Material - tyvärr ligger butiken nere, så jag kan inte länka till produkterna just nu:
Papper: Bazzill, Webster's Page
Färg: Studio (gesso), Rangers Dylusions "" (rosa), Rangers Dylusions ""(turkos), Rangers Dylusions ""(gul), Rangers Distress Ink "Spring Collection", Tattered Angels Glimmer Glaze "Island Spring"
Dekorationer: Pink Paislee "Spring Jubilee" (tag), Prima Resist Canvas (fjäril), Prima (gul glittrig blomma), Prima (gul platt blomma), Prima SIIC (bling), Glitz "French Kiss" (stora bling), miniros, doily 15 cm
Masker: The Crafter's Workshop (cirklar,zickzack)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Häftigt att kunna leka med misterna..

BusAntons Mamma

webmosterhelene sa...

Tack! Vad rar du är!!!