söndag 13 maj 2012

Inte så Clean & Simple, kanske...

Jag hade svårt att sova häromnatten och inspirerad av förra helgens alla kurser så lekte jag loss med allt mitt färgkladd jag har här hemma. Det var ganska länge sedan som jag gjorde det senast. Helt nytt är det inte eftersom jag har målat med både olja, akryl och akvarell tidigare.. :)  Nu blev det ett omslag till ett A5 block. Lite lagom i storlek sådär, för ett par timmars nattligt tidsfördriv.

I botten har jag (faktiskt!) ett mönstrat papper. Jag har haft distresser på bakgrunden. Grindmasken har jag mistat fram och jag har ritat ett streck i varje linje med den orangea av Heidi Swapp pennorna. Den andra sidan har jag haft medium på, både matt och glossy, på hönsnätsmasken. En stickersblomma som även den fått lite extra färg av Heidi Swapp. Jag gillar de STORA öljetterna


Utefter hela spiralen har jag dragit med sewstampern. Perfekt att få en jämn söm, utan krångel.  

Stjärmorna har jag täckt med gesso. Här ser ni åxå bättre hur pennan lyser upp grinden. 

Övrigt som jag använt när jag gjorde denna framsida är: 
Distressdynor: Winter collection (den röda och den gröna) + Barn door. 
Distress stain: Picket fence 
Mist: Olive vine och Tattered Rose
Glimmer Glaze - Fuzzy Coconut
Perfect pearl - copper
Organzaband

Hoppas ni inte blev alltför chockade av mitt -för mig- färgfulla inlägg. :) 
Ha en härlig söndag!  


3 kommentarer:

Stephi sa...

ojoj va läckert! Tokfint!!!

Tigerblomma sa...

Vad fint och roligt att du blev inspirerad.

nina sa...

läckert.