måndag 28 maj 2012

Underbar måndag!!

Nu har vi gjort vår sista mässa för denna vårsäsong - efter en underbar helg i Uppsala. Tack alla som vi har mött under våren på mässor och träffar. Nu kommer vi planera och boka in höstens turne. Har du nys på en mässa eller träff vi borde åka till så hör av dig. Några är inplanerade (Enköping 14-16 sep och Stockholm 29-30 sep) redan så vänta inte för länge. Vi håller även på att planera in datum för vår egen träff som blir i slutet av augusti eller början av september som tidigare.

Snart kommer vi släppa kiten till sommartävlingen till försäljning. Det kommer finnas flera varianter att välja på och nytt är att det kommer vara två olika storlekar: Stora paketet låter dig vara med på alla 12 deltävlingar och lilla paketet ger dig möjlighet att delta i 6 deltävlingar (du väljer själv vilka).

Vi kommer denna vecka fortsätta att jobba med det nya systemet. Vi är nu nära och kommer att ha brytpunkt den 1 juni för att föra över data. Sen tar det ett par dagar innan kopplingen finns till webshoppen... bara 1 månad sen...

Sommaren i övrigt då? Vi är hemma och butiken kommer vara öppen på torsdagar som vanligt. Om det är någon annan dag som är mer passande så ring eller maila så ska vi se om vi kan lösa det.
Barnen kommer ha sommarlov efter den 8 juni vilket kan medföra att jag kommer jobba kortare dagar och kan välja att vissa veckor inte åka till posten dagligen utan ca 2-3 gånger i veckan. Kommer dock meddela det på hemsidan de veckor det blir aktuellt.

Det kommer även vara veckor då vi är i väg på semester och så fort de planerna är spikade kommer jag att skriva det på hemsidan.

Påminner om att butiken är stängd torsdag från 14.15 och framåt pga festligheter vid dotterns förskola.

Och nu så kommer MiaKL "kidnappa" bloggen lite. 

MiaKL här! På Mässan i Uppsala så höll vi butiker Make n Take och jag höll en under lördag kväll.
Och det jag visade var att göra ett lite minialbum (eller notebook som Nathalie säger) med hjälp av ett mönstrat papper. Och iden fick jag från Nathalie Kalbach som har visat i sin blogg en video på hur hon gör. Hon höll den här Make n Take på CHA 2012 för Prima Marketing. Hennes blogg inlägg hittar du här med video om tillväga gångssättet.


Den jag visade i lördags ser ut så här:

Det jag använde var Maja Design mönstrat papper, vita prima blommor med svart gesso och pan pastel. Chalkade med Prima Marketings chalks och så Seam binding ribbon.

Här nedanför visar jag ett färdigt album med samma vik-teknik, där har jag skrivit text på tags som göms i mellan sidorna eller bakom bilden.

Ha en trevlig dag!
Hälsningar Scrap-Perra och MiaKL.


Inga kommentarer: