söndag 20 maj 2012

Lite - som vanligt.. :)

Sådär. Nu är jag tillbaka efter utsvävningarna förra veckan.. Det ÄR kul att exprimentera. Men det är åxå skönt att bara göra som man brukar. Det där "vanliga" som man blir så ruskigt nöjd med, vecka ut och vecka in..  :)   Jag Älskar fina papper och har gjort så i mååånga år. Så att jag fastnade i denna hobbyn är inte så konstigt egentligen. Det kommer ju nya fina papper hela tiden!

Här är det en av Basic Grey's senaste kollektioner, Whats up, som utgör basen i min layout.  Bakgrunden är som så ofta annars ett mönstrat papper. Detta heter In Flight. Bakom fotot har jag använt Up & Away, både fram och baksida. Blommorna är från Primas fina lådor med blommor i matchande färger, att bygga ihop egna blommor med. Denna blandningen heter Meadow Lark och är fin i milda färger.
Dessa har sen fått mittendekorationer av stora öljetter, som jag slagit igenom hela pappret oxå, så det är hål rakt igenom. Blinget är fint i sin facettering..


Texten har jag stansat ut själv, med Tim Holtz dien: Alphabetical, ur det svarta pappret med ett fint vitt mönster på, som heter Airships. Det gav en fin effekt, som en ådring ungefär. Jag har dragit ett streck med Heidi Swapps neonrosa penna i varje bokstav åxå. Det blev bra. 


Och den sista lilla detaljen, som kommer från ett helt annat håll en Basic Grey, är den facettslipade stora stenen i samma härligt rosa ton som papprena är i. Den kommer från Glitz och satte sig perfekt där i luftballongen på pappret.. :) Eller hur?  


Jag hoppas att ni haft en riktigt härlig långhelg nu och att solen har lyst på er! 



Inga kommentarer: