lördag 26 maj 2012

Brevkonst


För en tid sedan snubblade jag över något som kallas Mail Art. Man gör lite snygga brev och skickar. Här ska framförallt kuverten dekoreras, men jag ville göra något fint att lägga i också.
Jag ville göra en tag med två tags som satt ihop. Jag hade först på modelingpaste genom en mask och mistade med Dylusions som grund i olika lager. Mina val blev färgerna rött, gult och orange. Jag mistade även genom samma mask som jag haft modelingpasten med. På det lite mer ljusa partierna på modelingpasten har jag haft Distress Stain - Picket fence.
För att få till en snygg baksida på det här så tog jag ett akvarellpapper och mistade över med samma färger som på framsidan. När jag mistat i flera lager så gick jag över med stämplar i massor. Sedan skar jag långa remsor. Remsorna flätade jag sedan med och klippte till så de passade på baksidan av tagsen.
Så får vi ju inte glömma det viktigaste med brevkonsten. Att dekorera kuvertet. Jag tog här spillbitar från remsorna som jag klippte och spill från det jag flätat. En till tag gjordes med samma färger och så har jag stämplat en hel del också.  
Produkter jag använt
Papper: Akvarellpapper men cardstock går lika bra.
Mists: Dylusions Postbox redPure SunshineSqueezed orange.
Stämpelfärg: Distress Ink Pad - Fired Brick
Medium: Modelingpaste
Annan färg: Distress Stain - Picket fence
Mask: från Crafters Workshop
Stämplar: Från Dylusions och  Artful flight
Pennor: Fabercastell

Inga kommentarer: