onsdag 2 maj 2012

Färgexplosion

Nu exploderar snart hela världen i färger därute och det inspirerade mig att skapa denna sida med starka härliga färger!! Jag formligen älskar detta gröna fjärilspapper från Pink Paislee's underbara vårserie "Spring Jubilee". Så vackert!! Den runda doilien nere till höger, med fjärilen på, inspirerade mig att använda fler riktiga doilies på sidan. Och den rosa färgen på ramen fick mig att fortsätta med rosa dekorationer och färgstänk!

Jag måste slå ett slag för de nya misterna från Dylusions. De är hur läckra som helst! Färgstarka och underbara! Och innehåller inget glitter.... Den svarta misten jag stänkt med är en Dylusions-mist, men den rosa är en underbar Chalkboardmist från Tattered Angels.

Jag började med stänka ut rosa och svart mist på bakgrundspappret samt rosa mist på doilisarna. Jag mistade även canvasfjärilarna med den rosa Chalkboardmisten och lät allt torka. Sedan klippte jag av en bit på den övre doilien och limmade fast den i överkanten samt satte den stora längre ner. La ut lite blandade dekorationer, men lät fjärilar och blommor gå igen på tre ställen. Avslutade sidan genom att sätta 3D-kuddar under fotot för lite dimension, sätta dit en rubrik samt lite söta genomskinliga blingstenar (för att följa lite på vattentemat).


Kolla in den underbara tagen från samma serie som pappret! Och den fina metallfjärilen!! Helt underbar!


Ha en härlig dag, vi ses snart igen!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Pink Paislee "Spring Jubilee - Festival"
Bokstäver: American Crafts, Pink Paislee "Snow day"**
Färg: Dylusions "Marble Black" (svart mist), TA Chalkboard "Polka dot pink" (rosa mist)**
Dekorationer: Pink Paislee "Spring Jubilee - Shipping tags" (tag), Making Memories (metallfjärilar)*, Prima Resistant Canvas "Romantique" (canvasblommor och fjäril), We R Memorykeepers "Sew easy floss" (grön twine/snöre), Prima SIIC (bling)**, Prima (stor vit blomma), vita körsbärsblommor, ljusrosa minirosor (15 mm), rosa/vit miniros (10 mm), doily (15 cm), doily (10 cm)

*finns inte i webshoppen, men maila om dom :)
**tillfälligt slut tyvärr

Inga kommentarer: