lördag 5 maj 2012

Tårtkalas

Idag bjuder jag på tårta. Maj månad är här och det betyder en hel del kalas i släkten. Det här är den enda tårtan jag tänker njuta av - helt gräddfri.


Mix Media blocket har åkt fram igen. Även idag är den grundad med Gesso, den här gången även med hjälp av en Vintage Doily-masken från She-art serien. Tycker den går bra ihop med tårttemat. Där efter har jag spätt ut lite av Dylusions sprayen Vibrant Turquoise. Dem färgerna är mycket färgrika och här ville jag ha det lite mer nedtonat. Sprayade lite i ett glas och skvätte över vatten tills jag blev nöjd med nyansen. Målade sedan med pensel över allt. Tårtan är gjord av vit cardstock som jag haft ljusgrönt silkespapper på och så Mod Podge över det. Tårtfatet är gjort av cardstock som jag haft washitape på. Allt limmades fast med Mod Podge igen och jag tog ett extra lager över hela sidan. Vimplarna uppe i hörnet är även dem gjorda av Washitape.

Blommorna från Prima limmades på och sedan tog jag mina favoritpennor, Faber Castells Artist Pitt Pens. Den svarta som lite konturer och doodel och en blå på kanterna. När man haft Mod Podge på en sida så blir den lite glatt, då går det utmärkt att smeta ut Pitt pennorna. Så jag kladdar i kanten och drar sedan ut färgen så det blir lite suddigt, pennstrecken försvinner och det blir en snygg färgskiftning.

Så blev det dags för stämplarna. Även den här gången använde jag Primas Clear stamp Script. Men också stämplar från Primas - Cling stamps - Tickets.

/ Camilla

Inga kommentarer: