torsdag 31 maj 2012

Mera She Art!!!

Ni får stå ut med att det blir mycket mixed media nu men vi har alla blivit inspirerade av kurserna på Scrapbooking med hjärta!! Jag tänkte att jag skulle visa den tavla jag gjorde på Christy Tomlinsons kurs. Vi fick jobba med en 6x12" canvas för att få en hög tjej...här ser ni den färdiga tavlan.

I botten är det mönstrat papper som är ditlimmat med mod podge (det går bra med vilket decopage lim eller multi-medium som har samma egenskaper). Vi jobbade så klart med Pink Paislees She Art som Christy har designat. Över papprerna har vi sedan lekt med akrylfärger. Här kan man välja om man vill vara "crazy" eller ta det lugnt. Jag ville fortfarande att mönstret från papprerna skulle synas så jag använde även lite våtservetter för att tunna ur färgerna på vissa ställen.
Glöm inte att även täcka färg på sidorna. Och även ha på stämplar och annat som du har på  tavlan både på tavlan och kanterna. Tänk på att stämpla med vattenfast stämpeldyna, ex Archival inc.
Här ser ni även hur kjolen får en 3d-effekt av rullarna med mönstrat papper som är fastlimmade med mod podge och även fått på sig ett lager färg och rub-ons.
Det gröna är modeling paste blandat med grön akrylfärg ditsatt med en doili-masken som tyvärr är slut och går inte att beställa på nytt. De är slut hos Pink Paislee så hittar ni den hos någon så tveka inte för länge. Ni ser även lite rubons som är placerat lite här och där.

Spanar ni in överdelen på klänningen ser ni hur jag har jobbat med skuggor med hjälp av PITT pennor från Faber-Castell. genom att det är ett lager med mod podge på pappret så blir ytan så att pennan torkar inte direkt utan jag kan bearbeta den lite exempelvis genom att dra med fingret och skapa en skugga.
Nederdelen med modeling paste, akrylfärg, rub-ons etc.
Kan säga att det var hur kul som helst att leka och jag har gjort ett antal tavlor till efter detta.
Hoppas ni har testat!

Sen vill jag påminna om Sommartävlingen! Kit finns till försäljningen och de finns numera i 2 olika storlekar som avgör om du vill delta i alla 12 deltävlingar eller 6 deltävlingar. Start den 9 juni (kan bli tjuvstart den 8 juni).

Kiten plockas ihop av mig på kvällarna så det kan vara någon extra dags fördröjning innan leverans.

1 kommentar:

Camilla - Bitz n picez sa...

Stå ut med? Hur menar du då?? Jag älskar ju sådant här. Kul att få se henne. Den där masken älskar jag, går att använda på allt.