lördag 28 juni 2014

Smooches

Hej hej! :)

Hoppas ni haft en härlig vecka.


Idag tänkte jag bjuda på en kladdig layout med många medier och en kindpuss från en fisk. ;) *smack!*


Bakgrunden har jag byggt upp med akrylic ink. Jag har droppat på cardstocken och mistat med vatten och låtit det rinna. Sen har jag låtit färgen torka innan jag la till en färg till så att de inte skulle blandas utan skapa lager på lager istället. Akrylic ink torkar nämligen permanent, så då går det att skapa denna effekt utan att färgerna blandas. 


Sen tog jag Liquitex Glass Beads gel och smetade ut över en prickig mask, över i stort sett hela bakgrunden. Den här gelen har ingen färg i sig, och torkar därför genomskinlig - så det skapar mest en härlig struktur. För att den skulle synas lite bättre så drog jag lite gesso över hela bakgrunden, med en palettkniv, och då fastnar det mest gesso där gelen sticker upp. 


Här ser lite av det jag pratar om, med gesson.

Layouten handlar om då vi köpte en stor heliumballong till en vän då han fyllde år. Vi blev alla som barn på nytt och ville fotas med den stora glänsande fisken. :)


Jag dekorerade med några söta canvas-stickers från Pink Paislee, genomskinliga bubblor från Epiphany Craft och en läcker ram från Studio Calico.

Sen doodlade jag lite med en svart penna, för att jag gillar den looken. ;)


Och till sist en yummy närbild! Love it! :)


Ha en bra fortsatt helg! :)


Inga kommentarer: