måndag 30 juni 2014

Om-målning av hall pågår...

eftersom det är så tråkigt väder med regnskurar, kallt och inte riktigt badväder så har vi påbörjat projekt att måla om hallen. Och på ett ställe har det varit en hylla och där vi har haft några foton stående men nu efter om-målning ville Perra att vi skulle ha en tavla där istället. Så dagens blogg-inlägg visar denna tavla.

Men först lite allmänt. Vi väntar in leverans av nya core-kit från American Craft. Jag tror inte de kom iväg i fredags eftersom jag inte har fått någon bekräftelse på trackingnr från DHL men då går leveransen idag och kommer till oss på onsdag. Det som kommer är då nya corekit från Maggie Holmes och Neopolitan och pärmar etc till dem. Vi fyller även på Aqua, Kiwi och 5th & Frolic.

Däremot kommer inte Value Kiten ännu då de är försenade. Vi ska även spana in lite annat som behöver fyllas på och är det något speciellt ni saknar så skicka gärna mail så beaktar vi det.

Vi närmar oss juli och under sista halvan av juli har vi semester men vi kommer ändå plocka och skicka ordrar åtminstone 1 ggn per vecka . Om det är bråttom med någon order så hör av er så försöker vi prioritera det.

Nu så tillbaka till min tavla... jag har lekt med de nya färgerna från Dina Wakley. Och de är krämigare de övriga akrylfärgerna vi har hemma och de är färgintensiva. Jag har använt Ruby, Turqouise och Lemon på denna tavla. Mestadels har jag rullat ut färgen med hjälp av en roller.

Sen har jag även stämplat med Archivals Ink dynor med mixed media stämplarna som Nathalie Kalbach har designat som vi även säljer i webshoppen. Och bara för att jag använde hennes stämplar så tog jag en av hennes stenciler från Stencil Girls också, den som jag tycker ser ut som ett tunnelbanesystem. Där sprayade jag med Postbox Red från Dylusion. Sen avslutade jag med att spraya lite Gold Lame från Heidi Swapps Color shine över hela tavlan. Kunde inte låta bli att dra lite gelatos runt kanterna också.








Nu får vi se om den passar på den väggen efter att vi har målat om dem... annars får jag hitta en annan plats i huset och sätta upp dem i . Så se till att njuta av dagen och denna härliga sommar.

1 kommentar:

La Vikinga sa...

Snygg canvas med fina glada färger!!