lördag 21 juni 2014

Bara för att...

Idag tänkte jag visa er två tags som jag har gjort.


Ibland är det bra att ha några sådana här "bara-för-att"-tags på lager. Och vem vill inte få en sådan här tag? ...bara för att man är bäst. ;)


Jag har länge tänkt att det vore kul att testa att jobba med svart som bakgrund. Ofta blir det vit bakgrund för mig, eller i alla fall en ljus sådan. Här jobbar jag med svarta tags och Distress Paint från Ranger.


Distress Paints är lättflytande akrylfärg i dabber-flaska. Här har jag jobbat med dessa färger och vatten. Eftersom de är rätt så tunna så kan man skapa läckra marmorerande effekter med dem, då man låter färgerna rinna in i varandra. Färgerna blir inte riktigt lika färgstarka på svart bakgrund, mot för på vit, men det blev ändå läckert. :)


Sen hade jag en till teknik i tanken... som jag sett Dyan Reavely (Dylusions mamma) visa i denna video - att få ett bra vitt stämpelavtryck. Dylusions Ink Spray Pad är en oinfärgad stämpeldyna, som du färgar in själv med valfri färg. Ofta jobbar jag med tre olika Dylusionsmister på denna, och får en väldigt läcker mjuk färgeffekt på mitt stämpelmotiv. Här finns en video om ni vill se hur jag gör. :) Men denna gång har jag jobbat med bara vit mist...

(Jag vet att den tomma stämpeldynan tyvärr är slut hos Perra, men om du ber snäll så kan han säkert ta hem fler. ;) )


... och så här blev resultatet. :) Det är rätt så svårt att få ett starkt vitt stämpelavtryck på mörk bakgrund, tycker jag. Men med den här tekniken så blir det helt ok, eller hur?


Jag gav bort den här tagen, tillsammans med en burk hemmagjord inlagd sill, till min personliga tränare nu i veckan... för att han är bäst på sitt jobb - att få mig att pusta och svettas. ;)


Fortsätt nu att ha en härlig midsommarhelg! :)


Inga kommentarer: