måndag 2 juni 2014

Project Life v21

Allmänt denna vecka handlar om att få ut de tävlingskit som är beställda, då upp nyheterna som har kommit bland annat flera serier från Simple Stories, lite nya PL kort från Kaisercraft och nya stenciler från Tim Holtz. Och vi har även fyllt på lite smått och gott. Vi hoppas även på att kunna städa och rensa lite för att få lite överblick på vad som behöver fyllas på. Det går jättebra att fråga efter en specifik produkt så kollar vi upp det.

Annars är det en kortvecka denna vecka. På fredagen är vi lediga och torsdagen är vi upptagna på förmiddagen. Vi är funktionärer i Skolmästerskap i Friidrott här i Sala.

Och det börjar närma sig sommarlov för barnen. Vi kommer ha lite olika semesterplaner så det kan i vissa perioder vara helt stängt och andra perioder lite längre leveranstider. Det vi vet just nu är att v25 dvs midsommarveckan har vi inga leveranser som går ut. Vi är nämligen i Falun och campar med husvagnen då sonen är på innebandyläger. Därefter jobbar vi men det kan vara något längre leveranstider om det är fint badväder. Har man bråttom går det jättebra att ange det vid beställningen så ska vi prioritera den. Vi kommer ha stängt även i juli/aug men har inte bestämt veckor så vi återkommer om det.

Vill man komma och besöka oss under sommaren så går det jättebra, bara att kontakta oss om när ni har tänkt er så ska vi komma överens om en tidpunkt som passar båda.

OK, nu till mitt inlägg då. Jag tänkte visa ett uppslag i min project life pärm. Jag ligger alltför många veckor efter så jag hoppade över några veckor och tog en vecka alldeles nyligen så att det blir lite roligare att skriva ner journalingen. Jag har även några inserts denna vecka men de är inte helt klara så ni får nöja er med uppslaget bara.

Min process är att jag jobbar bara med A-Design fickan. Helt enkelt för att jag orkar inte försöka planera foton utifrån olika varianter av fickor. Någon gång när jag har testat så är det ett meck vecka "två" då man "ärver" en baksida av en design som sedan inte den veckans foton passar till men det är ju en smaksak. Detta funkar för mig.

Sen jobbar jag mycket med foton som är 3x4 i stoleken både stående och liggande. Jag redigerar och lägger ihop foton i Photoscape och framkallar dem med min Selfie och sedan delar på dem. Fördelen är att jag får plats med mycket foton och även plats till journaling bredvid foton. Nackdelen är att det behövs många fler 4x6 kort än om man har stora foton.... så det är att välja vad man vill göra.

Jag väljer att använda matchande PL kort inom samma "kit" eller färgskala. Denna gång har jag använt mini kit Flea Market och dekorerat med lite olika dekorationer.
Jag har stämplat, använt kortdekorationer, trädekorationer och lite washi och stickers.






Inga kommentarer: