torsdag 26 juni 2014

Inspiration till sommartävling nr 10


På denna Lo har jag inspirerats av olika beskrivande sommar ord.
Även om jag inte är med i sommartävlingen, så tycker jag att det är jätteroligt att inspireras av och tolka de olika utmaningarna. Jag har spanat in några fler som såg mycket frestande ut, så det blir nog några till innan sommaren är slut. Du hittar alla tävlingar i forumet.


Jag har valt ordet Sol till titel, och de rosa bokstäverna kommer från Prima, jag har tolkat följande ord så här:
Vatten: bling, transparenta cirklar, vatten på mitt foto
Glass: isglass färger, gult, lime och rosa
Värmebölja: bling swirls i gult och lime
Blommor: blommor som dekoration
Solskydds creme: halvkladdig/suddig bakgrunds färg med mist, solskydds kläder på Tindra på fotot
Semester: semesterfoto


Jag har använt Dylusions mister i färgerna Dry martini, Lemon zest och Bubblegum pink tillsammans med Dylusions Ink Spray Pad på ett vitt cardstock. De stencils jag använt tillsammans med Ink Spray Pad kommer från TCW och Prima, stämplarna kommer från Tim Holtz. Om du vill veta mer om Ink Spray Pad kan du titta här.


Vill du inspireras mer så hittar du min tolkning av tävling nr 2 (utgå från en skiss) här.
Och min tolkning av tävling nr 5 (bingorad) här.
Nästa vecka provar jag en ny tävling, nr 9 ser spännande ut just nu… får se vad det blir.


Har du många mister hemma som du vill lära dig ytterligare en teknik med? Då kanske den nya kursen med Ink Spray Pad tekniker är något för dig.
Du hittar kommande datum för hösten här.

Happy Scrapping!


Inga kommentarer: