torsdag 5 april 2012

Mitt tittägg

Här är min variant på påskägg, ett ägg du kan njuta av år efter år. Ägget är först målat med Gesso, vit akrylfärg. Där efter klätt med papper från Bazzill. "Antique Newsprint" heter just detta papper men de finns i flera olika utförande. Papperet är tunt och mycket lätt att arbeta med. För att fästa papperet på ägget använde jag mig av Decoupage lim jag valde ett som blir matt när de torkar men självklart finns även en blank variant. Om du behöver bra penslar klicka HÄR.
Runt öppningen på ägget, kanske kycklingen har pickat sig ut här, har jag lagt ett lager Crackle Paint "Picket Fence".




Ägget har jag fyllt med några av mina favorit dekorationer. Knappen på kanten kommer från Primas "Wood Buttons, Nature Garden". Ovanför knappen skymtar Primas fina halvpärlor "Say It In Crystals" som finns i mängder av olika färger. Ser du: Fasets och pärlan? :)

Ägget är fyllt med trådrulle, Cherry Blooms, rosor, grå blomma, tulpaner, stor vit blomma, metall charms, rosknoppar och från egen gömma en vit relief, liknande hittar du HÄR.



Här har en underbar vårfjäril landat framför knoppen på ägget som kommer från Tim Holtz. De vita tyget är "ostduk" underbar dekoration.

Dekorationerna på äggets utsida, väl samlade för att få ett lugnare intryck. Jag har dekorerat med Pen Nibs, Cherry Booms, ros, hattnålar och utstansade rankor från en Magnolia die.

Rosbandet som löper ovanpå spetsen runt ägget är infärgat med Distress Stain "Stormy Sky" och "Weathered Wood". Under rosbandet sticker det fram en bård utstansad med en die från Tim Holtz "Vintage Lace" i papper från underbara K-design "Old Time".

Jag önskar er en Glad Påsk! :)

Kram Marie

Inga kommentarer: