söndag 8 juli 2012

Lite färgkladd..

Varken färgkladdandet eller att göra tags är något jag brukar hålla på med, men ibland är det väldigt kul att inte tänka och bara göra. Till grund här har jag använt en kartong som satt som omslag till en chokladkaka jag köpte när jag var i Danmark. Det var så fint mönster på den. Det syns inte så tydligt längre, men ändå. ;)

Jag började med ett pensla på gesso som jag torkade med heat-it tool. Den tysta embossingfönen. När det var torrt så drog jag på en omgång med rosa distress-stain, men det syns ganska dåligt. Lite rosa blev det. Jag använde mig av masken mini tile texture. Jag fyllde på med gesso och drog ut färgen med ett plastkort, så alla hålen fylldes.
När allt hade torkat så gnuggade jag fast två rubons. En cirkel (bakom blomman) och en blomma.  Jag gillar den lilla förvaringsväskan som blomsterarket kommer i. Det är ett smidigt sätt att förvara dem i. Färdiga att sätta in i pärm är den åxå.. :)  Två rosa öljetter för att trä bandet igenom och två små blommor från lådan här hemma. Jag är nöjd. Passar jättebra att hänga på en flaska rött.. 8) 

Inga kommentarer: