tisdag 3 juli 2012

Grunge tags...

Idag tänkte jag återigen inspirera med lite tags.
Det är så befriande att få skapa helt utan tanke och ramar,
att bara leka fram ett resultat.
Lite ungefär som Mixed Media men enklare, inte lika kletigt och utan torktider. :0)

Först en liten steg för steg bild på hur jag gör grunden på tagsen.


1. Först kletar jag ner underlägget, sporadiskt, med lite olika distressfärger.
2. Sedan sprutar jag vatten med en minimister, så att vattnet pärlar sig.
3. Doppa tagen lite här och där i färgen.
4. Torka med fönen. Det behöver inte alls bli helt torrt.
5. Fortsätt doppa och torka i så många omgångar du vill. Tills du är nöjd med resultatet.
6. Avslutningsvis går jag över kanterna med distressverktyget och valfri färg.

Sedan är det bara att börja stämpla och dekorera.


Här har jag utgått från färgerna Vintage Photo och Tea Dye.


Här har jag utgått från Fired Brick och Black Soot.
Sedan har jag använt en gammal Magnolia stämpel (mur) och färglagt med Distresspennorna (Fired Brick och Aged Mahogany).
Runt texten har jag förstärkt intrycket med hjälp av en vit penna.


Här har jag använt färgerna Walnut Stain och Vintage Photo.

Jag har nästan bara använt olika Tim Holtz stämplar på alla tre tagsen.

[ber om ursäkt att jag inte kan länka överallt, men Blogger bråkar lite med mig]

Hoppas Ni fått lite inspiration!
Pyssla lugnt!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Snyggt jobbat Åsa.

Stämplarna på den undre, är det Tim Holtz?

Åsa aká Scraphorse sa...

Tack Camilla!

Det är nästan uteslutande Tim Holtz stämplar på alla tre tagsen. ;0) Förutom mu-stämpeln.

Åsa aká Scraphorse sa...

...mur stämpeln ska det givetvis stå... ;0)