onsdag 11 juli 2012

Cosmo cricket

Förra veckan jobbade jag med lite äldre papper, denna vecka likaså! Endel äldre papper inspirerar mig sååååå mycket, som de här underbara från Cosmo Crickets "circa 1934". De är härliga med sina krämfärgade, svarta och röda färger. Perfekt för alla tillfällen!

Jag började med att blanda ut guldbrun akrylfärg med vatten och stänkte ut på cardstocken. Jag drog även runt pappret med den färg som var kvar i penseln, för att förstärka kanterna. När allt torkat så drog jag svart fluid chalk över kanterna för att ytterligare markera dom. Jag skar till papper och inkade kanterna på dessa och tagen. Monterade det hela tillsammans med fotot, titeln och skrev sedan min text.


Jag tyckte det saknades något, så jag stansade ut cirklar ur ett av papprena (båda sidorna) och inkade deras kanter. Sedan placerade jag ut cirklarna tillsammans med en trädekoration och lite svarta blingstenar diagonalt över sidan. Enkelt och ett lätt sätt att skapa struktur.


Lite stickers från Ruby Rockit fick komplettera det hela :)


Hoppas ni har en fin sommar, själv så byter sambon panel och sarg på vårt hus. Så jag är ensam med barnen en stor del av tiden och har minimalt med pysseltid. Hoppas det ska ändras snart ;-)

Och så måste jag säga att jag är lite avis på Perra och Mia som är på CHA denna vecka, hoppas de hittar massor med smaskigt :)
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Bazzill (cardstock), Cosmo Cricket "Circa 1934 - Chaplin" (siffror, rutigt), Cosmo Cricket "Circa 1934 - Astaire" (blommor)
Bokstäver: LilyBee Design
Färg: DecoArt Crafters Paint "Golden Brown" (akrylfärg), Prima "Ingvild Bolme - Dark Coal" (fluid chalk)
Dekorationer: tag, Ruby Rock-it "Paper Boy" (stickers), Prima SIIC (bling), trädekoration

Inga kommentarer: