torsdag 26 maj 2011

Studentkort...

som en granne har beställt. Jag har använt mönstrade papper från Pion Design.

Första kortet har en ny vikning som jag råkade se på Scrapptorget. Kolla in deras blogg för mått, men jag har måttet 6x6" som störst för att få plats i ett kuvert och nästa är då 6x5# (plus bården som är privat)

Jag har använt mönstrade papper i lila toner. Det är Ros och Rosenhav som syns här. Både textstämpeln och motivstämpeln är privata. Vi har en annan studentstämpel från YouDo.
Texten har jag skrivit med nya bokstavsstickers från Kaiserkraft som ska hitta upp till webshoppen snart. Jag har målat studenten med distress ink och haft på lite stickers.
Insidan ser ut så här. Jag har stansat ut en bit vit cardstock med Spellbinders Labels Eleven. Där har jag tänkt att beställaren ska få skriva sin text.
Och då de ville ha en ficka för att ge bort pengar eller presentkort har jag gjort det på följande sätt. Tagit en bit vit cardstock som är halvvägs upp. Dekorerad med en textstämpel från Reprint. Jag har klippt ut en bit från Bårder pappret och klippt ut fjärilar från Klipparket. Jag har även använt lite prima blommor, craftable 3, jag bara älskar att använda dem, de är såååå användbara.
Nästa kort går i mer blå toner. Här har jag använt Fågelsång och Ornament (det mörkare blåm syns mer på insidan). Även här har jag klippt ut lite fjärilar från Klipparket. Stämpeln är privat men målad med Tombow och Distress Ink. Bakom stämpeln har jag stämplat noter med hjälp av en Prima stämpel. Lite utklipp från Bårderpapper och vita rosor från Prima.

Bild från sidan så ni ser att det är ett stafflikort.
Så här ser det ut inne i stafflikortet. Eftersom jag skulle få till en ficka för pengar eller presentkort så gjorde jag på detta sätt. Mitt på den fickan har jag lagt dit vit spets som är hållaren för kortet. En bit vit cardstock som har edgade kanter och en enkel blomma som stöd.
Tack för titten, hoppas att ni hittar lite inspiration.

Inga kommentarer: