fredag 20 maj 2011

My girl

Emmas shoppe er verkligen en av mina favoritserier och tycker den är jätteroligt att skapa med och nu har den äntligen kommit upp i webshoppen. Totalt finns det 8 papper i serien och massa roliga stickers och chipboard die cuts.

Fotot på bilden togs i julas när vi var på julkalas hos min mans släkt, men jag valde att scrappa det i svart-vit för att dölja lite de julröda kläderna...

I botten  är pappret Books som är vit med lite mönster på. Under det har jag längst ner limmat fast pappren  Books och Inventory, och längst upp är det Inventory och Dolls. Bakom bilden har jag placerad en Primaförpackning.

 De små röde blommorna är det utstansade från den röda raden under, och siffrorna är Chipboard Die cut 12x12.  Den röda kanten med  Dresses papper har jag stansat ut med en Martha Stewart stans.

Rubriken my girl är från  Chipboard Die cut 12x12 och det samma är den lilla blomman under, medan textstickersen Little Sweetie är en Stickers Phrases.  Det mönstrade pappret bakom rubriken är Quilts.

Den stora rosa blomman är från Websters Spring Market  och heter Floretts Princess Petals. För mig som tycker om flata blommor tycker jag de är perfekta.  De andra tre rosa blommorna med Prima halvpärlor  på är Hydrangea peach Calcutta Petals.

Ha en trevlig pysselhelg.



Inga kommentarer: