tisdag 24 maj 2011

My girl - mer Emmas shoppe!

Precis som ett par av mina DT-kollegor har jag fått Crates nya serie, Emmas shoppe, att pyssla med, och det är verkligen helt underbara papper! Jag har använt fyra olika papper till den här layouten: Dolls, Fabric, Quilts och Sweets. Jag har formklippt två av papperna efter ett annat diecut-papper och sen distressat kanterna med hjälp av edge-scraper och mönstersax samt distressink och fluidchalk.

Jag har dekorerat layouten med de söta die-cutsen ur arket från Emmas shoppe (jag lyckades använda ganska många, resten la min lilla dotter raskt beslag på!). Några av die-cutsen har jag satt 3D-kuddar på. Jag har också använt några av de nya, vackra Primablommorna, Corine - de blev omgående mina nya favoriter!


Ett par närbilder:









/Helena

Inga kommentarer: