söndag 1 maj 2011

Både LO och kort.

Åh, nu är det visst söndag igen. Och första Maj dessutom. Vart händer med alla dagar som passerar? Jag vet inte alls.. 

Jag fick i mina händer tre härliga papper från Glitz Design, ur serien Lace with Grace. Ett fick bli stommen för layouten, istället för ett CS. Detta papper, med ett fint men diskret tryck i två av hörnen heter Stripe. Till fotomatta har jag tagit Polka och det sista heter Plaid. Jag har gått över alla kanterna på papperna med en edge-scraper. Ramarna som jag använt, under fotomattan, är distressade med rusty hinge, för att passa in med papperna. De är vita från början och väldigt tacksamma att färga in. De har inte kommit upp i shoppen än, men är nog påväg. 

Alla fina hjärtan har jag stansat ut med Spellbinders Hearts. Vissa av dem sitter på 3Dkuddar för att få lite effekt och djup i bilden. 


I motsatta hörnet av fotot, från hjärtana sett, så har jag dekorerat med lite olika blommor i matchande färgskala. Just dessa finns inte heller i webshoppen än. Två hjärtpins och en av Primas nya läckra plastblommor får toppa blomsterhörnet. 

Det blev lite pappersspill över från layouten som jag slängde ihop ett kort av. Grannen fyller 50 idag så vi ska gå över med en blomma tänkte vi. Självklart med ett kort. Detta är 10*20 cm. En väldigt kul storlek att scrappa, tycker jag. Här har jag grundat med en grön Cardstock. Motivet är från en gammal kortlek som inte var komplett. Den hade olika motiv från de gamla disneyfigurerna. Mimmi var dam, och olika för varje färg. Så jag har nu många gamla fina motiv att ha på korten. Titeln har jag skurit ut med ett alfabet från TH. Vintage market. 

 Här har jag haft en ram igen. Denna är distressad med Rusty hinge och Antique linen. Blandningen gav inte lika skarp färg, som det var på layouten. En gul fin annorlunda ros tornar upp sig brevid de små plastblommorna. De två stjärnorna med siffror i är ett alfabet från Jenny Bowlin. 
Tack och hej för denna veckan! Jag hoppas ni får en bra dag! 
~Maritha~ 

6 kommentarer:

Stephi sa...

Vilken helt underbart fin LO! Och mimmikortet är ju så sött!! Ha en fin söndag, Stephi

Ziro sa...

Jättefin LO! Jag gillar blommorna som sticker ut mellan papprena. Kortet är också fint! Smart att använda upp spillet på en gång!

NHL sa...

Jättefina!!!!

Liola sa...

Jättefin LO! Gillar hjärtanen!

yvve sa...

Både LO och kort är jättehärliga. Mimmi är ju bara så söt. :)

Zima sa...

Fin LO med underbar bild. Rubriken på LO:n matchar verkligen bilden! Snyggt att använda en ram på kortet!