fredag 13 maj 2011

Med fokus på TVen

Blogger har inte samarbetat så bra i går och i dag så dagens blogginlägg kommer ganska sent.


Den här gången har jag lekt mig lite med stärka färger.  På den vita cardstocken har jag färgat kanterna med blå akrylfärg och så ritat med svart zig-penna - en penna jag inte klarar mig utan.  Har splattat lite med blå och gul akrylfärg i botten för att få lite liv i den vita cardstocken.


De mönstrade pappren är den här gången hämtad från två av Pink Paislees serier Soiree och Daily Junque.  Längst ner med den blommiga kanten är Floral från serien Soiree.  Nästa rad med stora vita prickar är från samma serie och heter Collage.   Det nästa pappret med flera färger heter Diamond. Från Daily Junque serien har jag använt pappret Junque till flera utklipp på sidan. Både måttbandet och alla de tre delarna uppe i vänster hörna är från det pappret samt "flaggan" ovanför fotot. Bredvid är ett papper från serien Tickets som också finns texten som har jag klippt ut.   Alla pappren har fått streck med min svarta zig-penna.


Jag har använt en Prima blomma De Soie - Suffolk. Jag har stämplat två doilies med stämpeln  Gertie Girly Stamp från My Minds Eye Stella & Rose. I mitten har jag placerad en liten plast Primablomma och en Sassafrass Lass blomma.  Fjärilen kommer från Kaiser Craft och är en  Funky Butterfly.



Thickersen jag har använt på rubruiken fokus heter Dear Lizzy Black från American Craft. Med Glitz - Teeny Alpha - Apple Green Block har jag skrivit på TVen.

Hoppas Blogger vill samarbeta mera framöver så vi får tillbaka MiaKLs inlägg från i går snabbt.

Inga kommentarer: