söndag 29 maj 2011

Idag är det Mors Dag..

Jag ska spendera eftermiddagen hemma hos svärmor. Maken bjöd in oss där på fika idag. Mina föräldrar bor så långt borta så det funkar inte alls att åka dit och fika.. :D
Men eftersom det är Mors dag ska jag visa vad jag har gjort till dem. De får båda varsitt kort och en magnet jag har gjort. Den första är till min mamma. Jag har använt den stora kapsylen från MayaRoad och skurit ut en cirkel av Upcycle- Reverse att lägga i botten. En enkel blomma med en blingbrad utgör den enda dekorationen. De vita blommorna har jag tagit från en av de få kontgjorda blommorna som är kvar här hemma och väntar på slakt.. ;)
Svärmors magnet är grundad med Upcycle - Repeat. Det är likadan kapsyl, blommor och samma bling, men med BG  alfabete. På baksidan har jag limmat fast en bit "övningskörnings-skylt" så den går att sätta på kylen.  
Två kort blev det åxå. De är grundade med de häftiga pappret från Cordinations- Chocolate box. Jag använde slipmaskinen D-Stress för att få fram den underliggande färgen. På det första kortet fäste jag bara blommor och en bingobricka. Det räckte som dekoration tycker jag för effekten av det slipade blev så läckert. 
Så här ser det ut som helhet, när kortet är uppfällt och man ser att jag bara helt planlöst svängt slipmaskinen tvärs över hela pappret.. Coolt!  

Det andra kortet är lite mer arbetat. Jag har använt mig av Upcycle - Refound's båda sidor och Relove. Samma uppsättning av blommor som i kapsylerna, de kommer nog in i shoppen så småningom, liksom den användbara ramen som jag har färgat in med distressers. På blommorna och ut på kortet sitter det små rosa halvpärlor för att ge lite mer 3D effekt.. 
De olika alfabeten jag har använt är PinkPaislees Expressions Whimsies, Basic Grey's Life is a party och KaiserCraft's Lattefärgade minis, som åxå bör hitta sin väg till shoppen snart, om de inte har tagit slut på mässan i helgen.. :D 

Jag hoppas ni får en trevlig MorsDag. Och att ni får massor av kramar av era barn, ni som har sådana och visar era egna mödrar kärlek och tacksamhet! Stor Kram till er från mig! 
Maritha  

2 kommentarer:

Kamilla sa...

Vilka tjusiga morsdags gåvor :)
Dom kommer ju att bli jätteglada!

Stephi sa...

väldigt snyggt!