lördag 21 februari 2015

The one?

Tja! :)


Idag bjuder jag på en Art Journal-sida. :)

Ofta handlar mina sidor om nått som händer nu, nått jag tänkt på eller så. Denna handlar om en kille som jag ska på date med på söndag. Ska bli spännande att se vart det leder... men vet ju aldrig. ;) Han verkar trevlig (via mail, i alla fall). ;)


I botten på denna sida är det en sk mop up page - där jag kladdar av färg som blir över från andra projekt. Eller ja, egentligen är det två mop up pages här under. Först en, som jag försökt att göra nått av, men det blev inge bra. Så nu när jag la vita bokstäver över alltihopa så gillade jag den mer - även om den är lite crazy, kanske. ;)


Jag använde en gammal mask från Dylusion - en siluett av en kille. Men har man inte denna så går det utmärkt att klippa ut en kille ur ett modemagasin, eller nått - och kladda runt.

I vanlig fall, när jag gör en liknande sån här sida, så brukar jag använda svart akrylfärg runt siluetten... men nu ville jag använda vit eftersom det flöt ihop så bra med de vita bokstäverna. Och det är ju kul att variera sig, och testa nya saker. :)

Tänk även på, om ni skulle göra nått liknande, att "fästa" killen till "marken" och "himlen" (botten och toppen på sidan). Lägger man bara färg runt siluetten så ser det ut som att den flyger runt på sidan. Genom att dra ut färgen till kanten så "fäster man" figuren. Ett litet tips. 


Och så brukar jag låta lite av bakgrunden kika fram på några ställen. Här har jag använt mig av neon-färger från Crafters Acrylic. Härligt, va? :)



Ha nu en härlig helg! :)

1 kommentar:

Ulrika sa...

Läckert!! Och HOPPAS att ni hade trevligt på dejten!! :-)