lördag 14 februari 2015

Lätt

Mysig alla-hjärtans-dag på er alla! :) <3


Idag har jag scrappat ett sånt där inte-så-perfekt-foto, men även de stunderna bör scrappas. Det här är min guddotter, som var rätt så mammig när hon var liten och jag satt barnvakt minst två ggr/vecka... det var inte alltid så lätt. ;)


Jag hade först en tanke om att göra en Clean & Simle LO, med papper från Jilibean Soup - Monster stew, men jag ändrade mig...


....och skapade en kladdig bakgrund istället. ;)

Först målade jag akrylfärg med fingrarna, höll mig till en färg  per tredjedel typ. Sen målade jag över allt, lite slarvigt och verkligen inte täckande med en palletkniv, med akrylfärg i creme vit så att det på nått vis skulle flyta in mer i bakgrunde.
Sen stänkte jag blev flera olika mister från Heidi Swapp, över sidan.


Sen klistrade jag på papprena, som jag tänkt från mörjan, och thickers som titel och dekoration. Jag doodlade även runt bokstäverna, och kanten på fotot/papprena med en svart penna.


Kom ihåg att mys lite extra med era nära och kära idag. :D I Finland firar man vän-dagen idag... det tycker jag att vi kan ta efter.

Inga kommentarer: