torsdag 19 februari 2015

Sparkle & Shine med Glitter!


Jag gillar glitter och använder det gärna även om hälften hamnar på näsan och på golvet… Här har jag fäst dit löst glitter direkt i Gesso innan det har torkat. Jag använde Distress Stickles Dry Glitter, Clear Rock Candy. Min stencil med ränder kommer från Tim Holtz, snöflingorna kommer från Dylusions.


Under fotot finns några remsor av mönstrat papper från Teresa Collins, Tinsel and company. Stickers, brads och knappar kommer också därifrån. Det finns även brads från Simple Stories, Cozy Christmas.


Uppe på de mönstrade papperna har jag använt mist från Heidi Swapp i färgerna Gold och Tinsel, de fäste bra även i det lösa glittret. Pilar och stjärnor i silver är från Heidi Swapp.


Jag har utgått från en skiss vi använt på kursen Snabba Lo tidigare, men gjort om den i lite mer mixed media stil. Under mars kommer en helt ny variant av den kursen, den kommer då att heta 3 snabba Lo VT-15 och den är inplanerad Tisdag 17/3. All info om kurserna finns här.


Happy Scarpping!


Therese





Inga kommentarer: