lördag 7 februari 2015

Morning workout

God morgon! :)


Idag tänkte jag visa er en lite collageliknande layout, där jag "kastat ut" en massa foton på cardstocken. :) Det här är bland det svåraste tycker jag, att få det att se "utkastat ut" (spontant)... när man egentligen sitter och pillar med det länge. ;)


Jag skapade bakgrunden genom att jobba med olika mister (Dylusions och Heidi Swapp), genom att både spraya/mista/stänka/skvätta. Sen stämplade jag tre olika bakgrundsstämplar och Distress Ink Pad i liknande färger som misterna för att få en lite sammanhängande känsla.

Jag hade en tanke om att stryka modeling paste över alltihopa, lite slarvigt, för att tona ner kaoset... men sen tänkte jag att foton fixar nog det själva. :)


Eftersom misterna och alla foton tar ganska mkt plats, så lät jag titeln vara ganska lite. Jag skrev den med OH-penna, och doodlade även runt kanterna på fotona och runt stjärnorna (från Epiphany Craft).


Här är en liten närbild på doodlingen, misterna och stämplarna. Jag satte även dit remsor av vit cardstock för att tona ner lite, men ändå skapa balans och struktur.


Ha en härligt solig dag alla glada! :) Och ni andra - Tänk positiv! så ska ni nog se att det ordnar upp sig. ;) Kram

Inga kommentarer: