onsdag 11 februari 2015

Project life v4 - Dreamy igen....

Jag har tidigare inte hittat något core kit som jag känner är mitt men nu har jag konstaterat att Dreamy är det core kitet som jag skulle kunna ha rakt av i ett helt album.... har börjat 2015 ganska bra på så sätt i varje fall:)

Denna vecka utgick jag mycket från bruna/kraft färgade korten och blandade in lite gult med inslag av turkost också. Som dekoration är det främst de utskrivna labels som jag har hittat i facebookgruppen Project Life Sweden där trevlig människor har lagt upp massor av filer. Sen har jag bläddrat bland mina stickersark och tagit lite ditt och datt, det är Heidi Swapp, Me & My big ideas, Echo Park och lite annat som jag inte minns. Försökte bara hålla färgtonerna så att det inte blir för plottrigt.

Denna vecka hade jag flera stora kort och för att försöka ha lite ljusare uppslag så prövar jag med att ha vit fotomatta runt dem. Ni ser det på 3 kort på detta uppslag. Jag gjorde inte så på kortet med kollage för då skulle jag få skära ner så mycket av bilderna.
Titelkorten får jag alltid ångest av att göra, måste nog börja göra lite skisser så att jag får lite inspiration till det.
Ett vanligt filler-card som jag har bearbetat lite med stämpel, svart penna och en roller stämpel.
Tack för titten och ha en bra vecka.

Inga kommentarer: