torsdag 18 september 2014

Project Life uppslag med Lo


Papper och dekorationer med chalkboard/griffeltavel effekter är väldigt roligt att jobba med.
Jag gillar dem extra mycket eftersom de utgör en lugn yta och lyfter fram fotografierna på ett så fantastiskt sätt.
Men jag måste erkänna att det tog ett ganska långt tag innan jag tordes börja använda de vackra mönstrade papper från Prima som stod på hyllan här hemma och väntade. Allt det svarta kändes överväldigande och lite för svart på något sätt.


Så jag började lite smått med dekorationer med chalkboard yta, sedan tags och till slut hela ark papper. När jag provade att göra Project Life med chalkboard blev jag helt såld!
Det finns också massor av kul tekniker för att göra egna papper, tags och dekorationer med chalkboard yta.


Nu måste jag faktiskt hejda mig ibland så att inte allt jag gör blir svart med chalkboard effekter.
Den 13/10 har vi en kurs, Lo med Chalkboard bakgrund, där vi gör egna chalkboard ytor med hjälp av olika spännande tekniker.


På detta uppslag, både på Project Life sidan och på min Lo har jag använt mönstrade papper och brads från Primas serie, The Optimist. Project Life kort och svarta hjärtan kommer från My minds eye, som också har mycket chalkboard detaljer att dekorera med. Overlays med ballerinor kommer från Glitz och file tabs från American Craft.


Nästa vecka kommer jag att visa ännu en Lo med chalkboard och vill du se ytterligare exempel på Project Life med chalkboard så kan du titta på 5e Juni, 15e Maj och 10e April.
Det kommer nya kurser med chalkboard Project Life projekt längre fram under terminen.

Du hittar alla kursdatum och kursbeskrivningar här.

Happy Scrapping!

Therese





Inga kommentarer: