lördag 6 september 2014

Dream big

Hej på er! :)


Idag tänkte jag visa er ett lugnt, och lite romantiskt, uppslag i min Art Journal.

Den handlar om att satsa på sina drömmar, oavsett vad som kommer i vägen för dem. Nått att komma ihåg när det känns tungt.  


Först täckte jag hela uppslaget med bokpapper och Mod Podge.


Sen gjorde jag en white wash med gesso, för att tona ner bokpappret lite. En sk white wash gör jag med ett tunt lager gesso som jag sprutar vatten på så att det nästan blir genomskinligt... men det ger ändå önskvärd effekt. :)

Sen klistrade jag fast kakservetter (doilies), lite band och ett utklippt ansikte på sidan. 


Jag gillar att det blev en lugn sida, och för att spinna vidare på den fina romatiska känslan så dekorerade jag med blommor från Prima - i små buketter. :)


Och så till sist en härlig närbild på all härlig struktur med papper, text, stämplar, doodling och bomullsband. Love it! :)


Ha en jättehärlig dag!!!

Inga kommentarer: