lördag 23 juni 2012

Art journaling i orange


Idag är det dags för en art journaling sida med lite steg för steg igen. Tänkte försöka visa det lite mer framöver för att visa att det inte är så komplicerat som man kan tro. Det är lite svårt att fota allt, men det flesta steg är med om än inte i detalj.
Idag har jag använt:
En bok att jobba i.
Papper: Kaisercrafts - Tigerlilly - Blush och  FlamingoDekorationer: Tidningsurklipp, Diecuts Kaisercraft - Tigerlilly - Collectabels, Rubons;  Kaisercraft - Timeles DoiliesBorders,  Tigerlilly.
Akrylfärger: Golden rodDecorators Orange,   Passionate Pink och Antique white. Jag har också använt Acrylic Ink, en lätt flytande akryl färg som är kul att jobba med. Scrap-Perra håller på att se om de kan ta in produkten.
Lim: Mod Podge, paperPennor: Signo - vit penna, Faber Castell Pitt big brush- svart,  Pink carmineOrange glaze.
Annat bra att ha, oömt underlag och heat it craft tool.
1. Jag börjar med att se vad jag vill utgå i från och klipper till det någorlunda. Sedan får jag se vad jag vill ha mer eller ta bort. Hittade bra matchande akrylfärger till Kaisercrafts papper.
2. Jag tyckte fjärilarna hade lite för mycket störande vitt runt sig så jag klippte bort det. Sedan limmade jag fast alla delarna och tryckte till ordentligt så att bubblor inte ska uppstå. Där efter började jag kladda med färgen. Att kladda med fingrarna gillar jag. Kladdig färg på händerna gör mig glad, jag känner mig fri, de är lätta att göra rent och det blir inte så perfekt resultat vilket jag gillar.
3. Jag kladdar på mer med fler färger i lager på lager. Här har jag även använt botten på ena färgflaskan för att göra cirkliga mönster som du ser uppe till höger.
4. Efter ytterligare lite färgkladd och fortfarande utan pensel så använder jag lite rubons.
5. Rubonsen är nu på lite här och där. Och jag har på ett lager Mod Podge Paper över allt. Jag vill kladda lite med mina pennor också. Så när Mod Podgen torkat så har jag lite rosa färg i cirklarna och smetar ut det med fingrarna, jag har häven lite svart i hörnen och lite orange till höger vid rubonsen.
Jag tar nu min acrylic ink och målar på med pipetten från flaskan. Lite jornaling ska på med. Väljer ord från den svarta remsan till vänster och skriver på det med. Sist avslutar jag med att ta min vita Singo penna och dekorera lite här och där med.
Det slutliga resultatet blev så här:

2 kommentarer:

Anonym sa...

supersnyggt!! Du är så kreativ!! Roligt och inspirerande!!


Camilla Valborg

Camilla sa...

Vad roligt att du gillade den Camilla.