lördag 17 september 2011

Sova tryggt!

I början av augusti sov min systerdotter över för första gången. Hon var lite ängslig och frågade vid upprepade tillfällen om jag hade låst dörren och stängt alla fönster. Vi pratade om hur det var att sova borta och hon tyckte det lät så konstigt hemma hos mig. Hemma lät det ingenting. Hon pratade om trygghet och vad som gjorde henne trygg. Till sist tog hon tag i min tumme, låg och höll den och sa "Vet du, moster! Din tumme är trygg!". Strax därpå somnade hon.

Till min layout Sova tryggt! har jag använt mig av My Mind´s Eye serie So Sophie. Bakgrundspapperet är Sweet Circle. Det stora hjärtat har jag klippt ut från Petite Blue Floral. De små hjärtana har jag stansat ut med Tim Holtz hjärtdie i Petite Blue Floral respektive Reliable.
Som fotomatta har jag använt Filter Paper och under wellpappen sticker det fram en bit spets. Titeln är stickers från October Afternoon och de fantastiska blommorna är bruna Velvet Hydrangeas. Bakom blommorna sticker det fram en pärldekoration från Kort & Godt (finns i butiken).

Trevlig helg!
cri_kee

Inga kommentarer: