lördag 10 september 2011

Modet i blodet

Denna vecka har jag har gjort ett påsalbum, "Modet i blodet". Min systerdotter Amanda har alltid varit modemedveten och noga med sitt klädval, ända sedan hon var liten. Titeln till mitt påsalbum kommer från Bratz, dockorna hon lekte med när hon var yngre. De modemedvetna dockorna med modet i blodet...

Jag har skapat albumet av fyra vita papperspåsar och tutorial till albumet hittar ni HÄR. De papper jag har skapat med är Cosmo Crickets serie Material Girl och till albumets utsida har jag använt baksidan av Tailor Made. Titeln är vita thickers.
Albumets insida har jag klätt med baksidan av Calico. Resterande av första uppslaget har jag klätt med Measuring Up. Fotomattan är en Doilies och fjärilen har jag stansat ut från baksidan av In Stitches. Fjärilen har jag även embossat med UTEE (finns i butiken). På uppslaget har jag även använt Pearls and Crystals, blommor (finns i butiken) och blå Baker Twain.
Jag har gjort två tags till detta uppslag och det sitter instoppade i var sin ände. Tagsen har jag stansat ut i vitt papper och sedan distressat dem med Tumbled Glass. I den vänstra tagen har jag knutit fast många vita bommullstrådar och en bit blå Baker Twain
Det andra uppslaget har jag klätt med Calico. För att rama in fotot har jag använt en liten oval diecutsram från Kort og Godt (finns i butiken). Den vita blomman är en Prima Craftable och den gula blomman är en Prima Sculpture Flowers. Fjärilen är en trädekoration som jag har distressat, och vingarna har fått varsin Crystal. I vänstra hörnet har jag satt fyra pärlor. Textstämpeln "Ögonblick att minns" kommer från Pysseldags och finns i butiken.
Tagsen till detta uppslag har jag distressat med Barn Door. I den lilla tagen har jag knutit fast grön och röd Baker Twain.
Nästa uppslag har jag klätt med baksidan av Measuring up. Under fotot har jag använt en stor oval diecutsram från Kort og Godt (finns i butiken). Spetsblomman har jag tillverkat själv av en bit spets och en gammal knapp. Blommorna i övre hörnet är Petallo Tyed-Dyed Gyypsies. I vänstra hörnet sitter en Crystal.
Dessa tags är distressade med Bundled Sage. I den vänstra har jag knutit fast grön och röd Baker Twain. I den högra har jag knutit fast många vita bommullstrådar och en bit grön Baker Twain, samt att den fått en liten Crystal på sig.
Sista uppslaget har jag klätt med In Stitches. Insidan av albumet har jag klätt med Tailor Made. Under fotot har jag använt en Doilies. Blommorna är Velvet Hydrangeas.
Albumets sista två tags har jag distressat med Spun Sugar och i den lilla tagen har jag knutit en bit brun Baker Twain.
Albumets baksida är precis som framsidan klätt med baksidan av Tailor Made.

Jag önskar er alla en trevlig helg!
/cri_kee

4 kommentarer:

Carina sa...

Så SNYGGT och häftigt den blev.
Kramis

Pysselfröken sa...

Wow, så snyggt! Fyndig titel också.

Stephi sa...

oj va snyggt! Tycker om den jätte mycket! Vilket jobb!

Sara sa...

Läckert album med många fina bilder och detaljer. Kul modell på ett album, med fina papper och färger. Modellen måste vara mycket stolt för att få äran att vara med i ett sådant fint arbete.