fredag 16 september 2011

Kul med färg

Men den här gången är det inte jag som leker med färg, det är dottern på fotot som har lekt sig med sine pennor.

Layouten är gjort med papper från Basic Grey och serierna  Basics och Out of Print.  Bakgrundspappret heter Manilla - Blueline och är från Basic. Kan vara roligt att blanda nya och gamla serier.


Här kan du se mycket stickers från Element Stickers, både swirls och borders och en grå ram som jag har placerat runt fotot från samma stora 12x12 stickerspapper. Pappret Publication finns också med. Den rosa spetsen är inte ursprungligen rosa, men vit Inkido spets bara färgat in med  Spun Sugar  Runt fotot har jag klistrat lite flera Element Stickers och blommor från Petaloo - Chantilly - Velvet Hydrangeas - Rose. Kan också se en doily. Rubriken är från October Afternoon - Mini Market - Black & Cream.


Denna lilla dekorationen har jag gjort med hjälp av en Element Stickers, på den har jag klippt ut lite jute jag hade hemma nästa lager är Tribune och till slut en liten svart cirkel från Element Stickers.  Det är riktigt enkelt att göra enkla dekorationer, behöver inte vara mycket.

Den här dekorationen är gjort på samma sätt, längst under är en Element Stickers, så har jag stansat ut en liten tygbit från en gammal linblus som jag annars hade tänkt slänge. Så har jag stansat ut en cirkel från Daily News  och så har jag letat fram lite wellpapp och en brad.



Ha en trevlig helg

/Christin - Umenorskan

Inga kommentarer: