lördag 3 maj 2014

The Impossible 5

Hej! :)


Om ni har hängt här på bloggen ett tag så har ni kanske uppmärksammat att jag bloggar motivationssidor ibland, om min viktresa. Jag har gjort en sida per 5kg jag försöker gå ner. Det här är min fjärde... och jag har kallat den "the impossible five". Det känns helt otroligt att jag lyckats ta mig så här långt. :)

De tredje sidan kallade jag "the abstract five" för att det kändes så overkligt, denna sida kallar jag "the impossible five"... så vi får se hur det går... Ni håller väl tummarna? ;)


För några veckor sedan la jag ut en före- och en efterbild på facebook, för att få lite pepp. Jag fick massor! :) Jag är så glad att jag har så underbara vänner som bara öser kärlek och energi över mig när jag lyckats med nått jag kämpat med länge.

I botten på den här sidan har jag klistrat fast alla peppande kommentarer jag fick på den bilden. Sen kladdade jag gesso över på några områden där jag tänkte ha text, men inte över hela sidan eftersom att jag gärna ville kunna läsa kommentarerna fortfarande. Innan gesso torkade strösslade jag i lite glitter och lade dit texten så att allt limmades fast av gesson.

På den här bilden ser ni även skillanden som blir då jag skuggar och doodlar runt kanterna på all text, så att den verkligen poppar upp från sidan.


Här har jag skuggat med Faber Castell Big Artist Pit Pens runt textremsorna och doodlat med en svart penna. Visst gör det skillnad?

Jag gillar verkligen det här citatet. Det är något jag ska ha i huvudet ett gäng månader framöver då jag fortsätter kämpa. :)


Och så till sist en närbild på all härligt struktur jag skapat med text, glitter, rosa och svart akrylfärg och två olika masker från TCW. Yummy! :)


Visst är det skönt att ha långledigt? Ha en bra dag! :)


Inga kommentarer: