tisdag 6 maj 2014

Grönt-svart-vitt

Hej kära scrap-vänner!
Idag ska ni få se en layout jag skapade i härligt kontrasterande färger! Svart och vitt ihop med knallgrönt!
Allt för ofta använder jag vitt cardstock som bakgrundspapper. Därför blir jag så glad när jag får fatt på ett sånt här papper som ni ser här nedan! Då får jag chansen att använda det istället!
Det gröna pappret heter Rainbow Rounds och kommer från Heidi Swapp.


Jag gjorde lite mönster på bakgrundspappret.
Då använde jag två olika stenciler, dels Dot Fade från Tim Holtz, dels Sketch Grid från Crafters Workshop. Jag har också stämplat med en texture stamp från BoBunny.

Jag klippte remsor från de två papprena Seeing Stripes och baksidan av Mixed Floral från Heidi Swapp.
Ni ser också en bit måttband i plast. Det har jag köpt på IKEA!


Blommorna kommer från Prima och heter Something Blue.
Den fina metallknappen i mitten av den helt svarta blomman är en flair badge från American Crafts,
som tyvärr är slut. Du hittar dock flera andra coola badges i butiken!


Övriga dekorationer är den lilla diecuten med texten LOVE LIFE samt en fin banner med texten BLESSED utskuren. De kommer från Heidi Swapp och hör till serien Favorite Things, som även papprena tillhör!
Ihop med ordet BLESSED sitter en blomma från pappret Mixed Floral. Jag figurklippte den ur pappret.


Tack för idag!
Kika gärna in i forumet för att se på maj månads utmaning!



Inga kommentarer: