söndag 25 maj 2014

En vinnare - två layouter

Idag tänkte jag slå på stort och bjuda på TVÅ layouter..

Jag jobbade nämligen parallellt med dessa och använde samma papper till båda layouterna. Det var så olika storlekar på de bitar jag hade kvar, så därför gick det inte riktigt att göra en dubbelLO av dem. Ändå ville jag att de skulle knytas ihop på något bra sätt...

Jag valde en enkel cardstock till bakgrund på båda sidorna. Sedan har jag använt samma papper, även om de är i olika storlekar. (man kan ju inte slänga ens den minsta pappersspill-biten, eller hur? ) Alla papper kommer från Studio Calico's serie Printshop.

Den första layoutern är bilderna från konståkningens interna tävling, för de som inte riktigt får tävla än. Fotona är riktigt bra, för de är tagna av lokaltidningens fotograf. (och jag tiggde till mig dem.. ;))



De röda vimplarna är genomskinliga och färdigklistrade av epoxy.  Det finns många olika varianter. Vimplar, som här, cirklar, stjärnor och fyrkanter m.m.. Bara att sätta fast på det papper du vill ha och klippa rent runt kanten. Jättesmidigt.
En liten bit spets har jag petat in på båda layouterna, för att ytterligare knyta ihop deras samhörighet. Några enamel dots i passande färg, får förstås plats.

Fotot på den andra layouten är tagen hemma i köket, när hon ställt upp alla nallar hon fick inkastat på isen, som på en riktig tävling. :)  Där står också den gladfigur hon fick som första pris i sin grupp.

Här har jag som sagt, använt samma papper. Fotot är lite vinklat, som ränderna på det papper som sitter närmst där under.. Lite små blommor och på båda två layouterna har jag använt samma stickersalfabet. Vinnarrosetten i plast som jag använt mig av, är från hennes "My Little pony". Det är ett spänne att sätta i manen på dessa små plasthästar, men när det gick sönder så sparade jag och la i en burk. Någon gång kommer ju även den till användning. Och det gjorde den ju nu.. :)
 
Än finns det ett par dagar kvar innan vårens sista månadstävling är klar. Temat på den är eld.
Sen hoppas jag att ni sett att sommartävlingarna är på gång? Det går nu att beställa sitt kit, för deltagande. Och jag vet från en säker källa att det är roliga utmaningar, även denna sommaren.. 
 
Jag hoppas ni har haft bra väder i helgen och att kommande vecka blir fin för er.
 

 
 
 

Inga kommentarer: