måndag 5 maj 2014

Project Life med Aqua Core Kit

Ledsen att inlägget kommer sent men jag hade tänkt göra klart den igår men vi hamnade i att möblera om i mitt scraprum istället. Så nu har jag ännu mer bänkyta vilket behövs för att kunna ha flera projekt på gång samtidigt.

Idag väntar vi in en ny leverans med påfyllning på en del och nytt från Echo Park och Basic Grey. Vi har även beställt hem en massor av stickers och dekorationer från American Crafts olika varumärken som matchar till de nya Project Life Value pack kit som vi har på förbeställning.

Mitt inlägg denna vecka är ett uppslag i min project life-pärm. Jag har valt att jobba med Aqua Core kit. Ett härligt kit med massor av olika färger som går att kombinera fritt men jag har valt att sortera korten färgvis och på detta uppslag så har jag valt att jobba med turkosa toner.

Jag har jobbat med lite stämplar, utstansade journalingrutor som jag har stansat ut i antingen Kraft cardstock eller mönsterpapper (Love Notes från Crate).
Titelkortet är mistat med lite Heidi Swapp mister och sedan har jag klippt ner ett 3x4 kort som jag har lagt upp vecka och datum på.

Eftersom det är dotterns födelsedag denna vecka och vi var till Stockholm för att fira henne så fick en insert handla om den resan - det är Design H som jag har använt som är som ett halvt Design A.

Ha en bra vecka och måndag. Nu håller vi tummarna på att värmen kommer tillbaka igen.



1 kommentar:

La Vikinga sa...

Jamen den gillar jag; lagom mycket snyggt turkost! Lite sprayat blev ju inte fel!
Hoppas på värmen,

Charlotta / La Vikinga