lördag 24 maj 2014

A hug

Det här är en layout som jag tänkte göra ett tag nu... lånade fotot från facebook...


 ... och med tanke på att det är morsdag imorgon så passar det bra att jag fick den skapad till idag...

Jag lät det mönstrade pappret från Jillibean soup ta rätt så stor plats på layouten, och verkligen visa upp sig.


På bakgrunden ville jag skapa en slags vattenfärgseffekt, så jag blandade ut Gelatos med vatten och målade på lite slarvigt. Gelatos är en slags kladdkrita, i läppstiftsform, som blir permanent när man blandar den med vatten. Jag använde mig av två olika blå nyanser, en lite grönare och en mörkgrå som jag stänkte med.


Ibland känner jag att jag vill göra nått med fotot också, och ibland vill jag bara låta det vara som det är. På den här layouten har jag skrapat längs kanterna på fotot, och stansat hål och rispat med en nål för att ge det lite karaktär. Jag använde även baksidan av en pensel och duttade ut prickar med gesso både på fotot och på pappret.


Denna gång valde jag att skita ner med neongrön, för att jag kände att det passade mot allt det blåa, dels genom en TCW mask och dels genom att kladda lite lätt med färg på fingret.

Sen har jag även i vanlig ordning doodlat lite, med svart penna, runt konturer och annat.


Och kom ihåg nu att ge er mamma en riktigt lång kram imorgon, och även en extra kram idag, för det är hon värd. Pappa och alla andra nära och kära kan också får en extra kram.

Ha en bra dag! :)


Inga kommentarer: