måndag 12 maj 2014

Äntligen en tema vecka igen plus presenter...

Härligt med en måndag igen - ny vecka och nytt vitt blad att fylla med massa minnen. Hoppas att ni har haft en härlig helg. Vi har haft det i varje fall.

I fredags eftermiddag kom min syster på besök med sin dotter och hon skulle handla i butiken. Det blev så att vi bjöd in dem på middag och de stannade långt in på kvällen. Och syrran var sugen på att åka hem och "nörda" som hon kallar det -hon har börjat med project life och hon som aldrig har scrappat förut :). Hon gör ett 12x12 album blandat med massor av gamla händelser och olika "ämnen" som deras katter, olika resor mm. Sen har hon även börjat med ett 6x8 album med veckovis dokumentation för 2014. Så kul att hon också har börjat. Men då hon var sugen på att pyssla så sa jag till henne att hämta sina saker så kunde vi pyssla tillsammans och det gjorde vi. Jag gjorde i ordning vardagsrumsbordet och vi satt framför tvn och spanade in Lets Dance och pysslade. Maken och svägerskan hade annat att prata om och barnen lekte på övervåningen...här ser ni en bild på oss.


Sen på lördagen var det ju min födelsedag och den firades med frukost på sängen, kosläpp på Ösby Naturbruksgymnasium, Samuels fotbollsmatch och sedan middag och pyssel på kvällen. Återigen var min syster med familj hos oss och vi pysslade typ hela kvällen och även framför Mello... så härlig.

Och ni som har nyhetsbrev från Scrap-Perra och även gillar oss på Facebook vet redan att vi firar gärna min födelsedag med er. Vid en födelsedag så brukar det finnas presenter. Men denna gång så tänkte vi dela ut presenter till er. Alla beställningar gjorda mellan den 10 maj och 16 maj kommer att få presenter motsvarande det belopp som ni har lagt en beställning. Så beställer du för 200 kr exkl fraktkostnad så får dy varor för ytterligare 200 kr som vi lägger i ditt paket. Det kommer såklart vara blandat gammalt och nytt och en total överraskning för er vad det är för något. Gäller ej förbeställningar och vi reserverar oss för slutsålda varor eftersom vi har försäljning i butik också.

Mitt inlägg då... denna vecka är en tema vecka. Vi i DT gänget ska inspireras av denna bild - med färgerna lila, guld och grått.

Och jag funderade väldigt länge på vad jag skulle göra och tillslut så fastnade jag för att jag skulle göra project life med egenfärgat papper med hjälp av Gelli Plate. Gelli Plate är en geleplatta som du har akrylfärg på och kan med hjälp av olika mönster, stenciler, och annat material skapa egna papper. Jag har gjort det väldigt enkelt. Första lager är bara färg (lila och guld) som jag har smetat ut med en roller och sedan haft på en vanlig vit cardstock. Sen när det hade torkat så tog jag silverfärgad färg och med en chevron stencil så har jag gjort mönster på papprerna. Och det gäller att inte "slösa" på färgen, så ha extra papper bredvid för att göra "rent" rollern och stencilen. Sista bilden nedan visar ett papper där jag har gjort rent roller och stencil och den kommer jag sedan använda också på mitt uppslag. 
Om vi nu skulle titta på uppslaget då...jag har jobbat mest med två av de papper som jag har "skapat" med gelli plate. Sen har jag lagt till några PL kort från core kitet Elder som går i vitt och grått. Dessa har jag smutsat ner med Gelatos, mister och stämplar och annat stänk.


Lite närbilder på några av korten. Titelkortet är ett "färdigt" PL kort som jag har använt Gelatos på samt sprayat med Gold mist från Heidi Swapp. Lite olika guld dekorationer.
Här är ett av de egengjorda papprerna med gelli plate. Det lila kommer från det tillsammans med svagt mönster av chevron. Det var ganska mycket vitt i kanten på detta kort så jag tog en guldig Gelatos på kanten och skapade ännu mer djup med stämplar och stenciler.
 Här är ett kort med hjälp av pappret som var där jag rengjorde rollern och stencilen.
 Ett vanligt PL kort som har fått lite mer färg med hjälp av Gelatos, dylusion mister och rollerstämplar.
 Egengjort kort med flera stämplar.
Så det var mitt bidrag till denna veckas tema att tolka bilden med färgerna lila, guld och silver. Hoppas att ni får lite inspiration och kan säga att det var SÅÅÅÅÅ kul att göra detta uppslag. Jag satt och småskrattade för mig själv så syrran undrade nog vad jag gjorde...

Inga kommentarer: