lördag 5 april 2014

I can. I will.

Det finns massor av inspiration ute på internet. Det har jag sagt förr, och jag säger det igen... om ni har kört fast i ert skapande, så ge er ut och surfa. :)


På den här Art Journal-sidan har jag inspirerats av ett inlägg i Faber-Castells blogg. Faber-Castell gör många bra färgprodukter, så som tuschpennor (Pitt Artist Big Brush Pen), olika medium och gelatos.

På den här sidan har jag jobbat med just gelatos. Gelatos är en slags krämig krita, lite som läppstift i konsistensen. Den är färgstark och löser sig lätt med vatten, och det är även då den först blir permanent.


Jag färgade in några trä-hexagoner med gelatos. Sen målade jag uppepå med en vattenpensel så att färgen blir permanent. När allt var torrt så strösslade jag UTEE (extra tjock embossingpulver) och Fragments (Shaved Ice) över hexagonen och värmde med embossingfön. Se till att hålla i med en pincett om du testar detta... för det blir hett. Ett tips är även att värma underifrån... annars flyger det glitter och UTEE överallt (kan jag berätta av erfarenhet :).

Visst blev det läckert?! :) Lite som godis.


Jag hittade det här citatet på facebook för ett tag sedan. Och jag tycker att det är så sant - för mig betyder detta att så länge jag lägger ner min själ i en sak så kommer jag att klara av det. Bara så att ni vet!




Ha en bra dag! :)


Inga kommentarer: