måndag 14 april 2014

Födelsedag denna vecka

Denna vecka firar vi 4 år!!! Det är 4 år sedan vi slog upp dörrarna i vårt garage i Järfälla och publicerade webshoppen och vår resa startade. Då jobbade vi med detta på kvällar och helger och Perra jobbade deltid som förskollärare. Vart efter tiden gick så började Perra dra ner arbetstiden som förskollärare och jobbade mer och mer med Scrap-Perra. Vi började åka iväg på mässor och träffar och träffa massor av kunder och fick med oss massor av vänner i processen.

Nu 4 år senare har vi över 10 000 artiklar i webshoppen, vi har flyttat hemåt mot Sala för att ha möjlighet att båda jobba heltid med Scrap-Perra och utbudet växer hela tiden samt vi har en kursverksamhet igång tillsammans med Therese i Upplands-Väsby.

Vi DT-gänget firar Scrap-Perra med temat födelsedag denna vecka så ni kommer få se olika alster av detta. Scrap-Perra kommer ha kalas den 26 april då vi har en pysselträff i Jugansbo. Det finns fortfarande platser så gå in i webshoppen och köp en plats.

Denna vecka har vi påsklov och barnen är hemma. Vi kommer att jobba men inte helt 100%, vi får en leverans idag och det dyker upp en hel del saker som några väntar på så vi ska jobba på att få iväg dem så snart som möjligt.

I helgen som var hade vi i princip hela DT gänget på plats för att umgås, prata lite och planera lite så ni får se vad vi har för överraskningar åt er framöver.

Då var det dags att se vad jag har skapat på temat Födelsedag och för mig blev det en art journal sida. Jag såg en youtube film av någon och min länk försvann när datorn gjorde en omstart så jag kan tyvärr inte säga vem det var (suck) och där jobbade hon med en art journal sida med gelatos i botten. Jag har tagit kort under processen så jag tänkte visa dem för er.

Först har jag täckt en sida med gesso för att täppa till porerna. Sen har jag tagit några färger av gelatos och bara dragit med dem på pappret - här har jag valt 3 olika färger som är ganska olika. Första bilden visar när jag är klar med det. Sen tog jag en babywipes och drog ut färgen så att den blir som en "slät" yta... Det går jättebra med en vattenpensel också att göra så, då blir den dessutom vattenfast. Efter det så tog jag ett lager mod podge över då jag inte riktigt hade någon klar ide om vad jag skulle göra.

Efter lite funderande och bläddrande i mina papper hittade jag ett papper i Collection Pack Blush från Project Life Becky Higgins som består av massor av hjärtan så jag satt och klippte ut ett gäng av dem och limmade fast dem med mod podge - ni ser det på bild nr 2.

Efter att jag har haft på mod podge på hjärtan så tar jag fram mina PITT pennor och gör lite skuggningar på dem för att framhäva dem lite - ni ser det på bild 3 ovan. Jag duttade med fingret innan det torkade för att få lite djup på dem. Efter det tog jag en svart tunn penna och ritade runt hjärtan för att skapa ännu mer djup. På bild 4 ser ni skillnaden på några av hjärtan som jag har ritat på och några jag inte har ritat på. 

Sen har jag stämplat med hjälp av PITT pennor och NStudios stämplar - det fungerar jättebra att göra det och det blir lätt lite akvarelleffekt på det hela. Ni ser dem lite här och där på den färdiga sidan nedan. 
 Några gamla Thickers fick bilda orden och så lite paket är utklippta och limmade med Mod Podge.
 Närbild på lite stämpling.
Ha en bra måndag och hoppas att ni hittar inspiration från vårt födelsedagstema. 

Inga kommentarer: